LF:BVOD051c Oborová didaktika - cv. - Informace o předmětu
BVOD051c Oborová didaktika - cvičení
Lékařská fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 30. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (cvičící)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra tělesné výchovy a výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Út 14. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Út 21. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Út 5. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 12. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 19. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 26. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Út 2. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 9. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 16. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 23. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 30. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Út 7. 12. 12:00–14:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422c Výž. v ochr. a p. veř.zdr.II-c && BVED0311c Edukace v práci nutr.ter.-cv.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe.Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy cvičení jsou: Příprava učitele na vyučování předmětů s výživovou tématikou na různých stupních a typech škol. Didaktická analýza učiva. Uplatnění vyučovacích metod včetně nácviku aktivizujících metod. Praktické metodické náměty do hodin s výživovou tématikou.
- Literatura
- povinná literatura
- www.rvp.cz
- doporučená literatura
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- neurčeno
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK a Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David a Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora a Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 s. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- návrh edukačních materiálů,zápočet
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2021/BVOD051c