LF:BVOD051p Oborová didaktika - př. - Informace o předmětu
BVOD051p Oborová didaktika - přednáška
Lékařská fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 1/0/0. 15. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (přednášející)
MVDr. Halina Matějová (pomocník) - Garance
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Po 12. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 19. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 26. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Po 3. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 10. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 17. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 24. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 31. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Po 7. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 14. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 21. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 28. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Po 5. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Předpoklady
- BVVP0422p Výž. v ochr. a p.veř. zdr.II-p && BVED0311p Edukace v práci nutr.ter.-př.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Nutriční terapeut (program LF, B-SZ)
- Nutriční terapie (program LF, B-NUT)
- Cíle předmětu
- Oborová didaktika završuje pedagogicko-psychologické vzdělání a připravuje studenty k úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Didaktika navazuje na obecné pedagogické předměty, avšak zabývá se specifickými problémy vyučování v předmětech s tématikou výživa člověka. Na konci předmětu budou studenti schopni: aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Výstupy z učení
- Na konci předmětu budou studenti schopni:
- aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví. - Osnova
- Hlavními obsahovými tématy přednášek jsou: Zařazení výživové problematiky do systému vzdělávání. Vzdělávací programy, standardy základního učiva a středoškolské vzdělávání. Příprava učitele na vyučování. Didaktická analýza učiva. Přehled a uplatnění vyučovacích metod. Uplatňování zásad a pravidel při řešení vyučovacích situací. Problematika diagnostiky a hodnocení vědomostí, dovedností a návyků žáků a studentů. Osobnost učitele (lektora) zdravotních předmětů.
- Literatura
- doporučená literatura
- www.rvp.cz
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- neurčeno
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. info
- SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování :osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
- Moderní vyučování. Edited by Geoffrey Petty, Translated by Štěpán Kovařík. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-7178-070-7. info
- Výukové metody
- přednáška,projekt
- Metody hodnocení
- závěrečný skupinový projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/med/podzim2022/BVOD051p