PdF:A2BK_ZAD2 Základy didaktiky 2 - Informace o předmětu
A2BK_ZAD2 Základy didaktiky 2
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/1. 12 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Šárka Cox (cvičící)
- Garance
- Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Students will get acquainted with basic didactic knowledge. Main objectives can be summarized as follows: being able to evaluate and choose teaching materials; being aware of what lesson management consists of and what teaching culture means; being able to understand the ways and techniques which are used to develop learner autonomy and will learn about what teacher self-reflection means and how to develop as a professional.
- Výstupy z učení
- Students will:
- be aware what lesson management includes and will learn basic techniques for managing a class
- learn basic principles leading to selection, evaluation and use of teaching material
- learn what culture in language teaching means and will get some examples of activities
- understand how to promote learner autonomy and how to bring up an independent learner
- create and collect materials for their Student teacher protfolios. - Osnova
- Lesson management
- Selection, evaluation and use of teaching material
- Teaching culture
- Independent learning
- A reflective teacher – professional development
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Workshop, group discussions, problem solving, self-study with moodlinka support.
- Metody hodnocení
- Requirements for getting credits: active participation in sessions, submitting a portfolio, one contribution to a discussion forum on moodlinka, end-of-term test. Type of teaching: workshop, group discussion, student presentations.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1336
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/A2BK_ZAD2