PdF:AJ0505 Jak na stereotypy ve škole - Informace o předmětu
AJ0505 Jak na stereotypy ve škole
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Oaklandová (cvičící)
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D. (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0505/01: Út 12:05–13:45 učebna 57, J. Chocholatá, G. Oaklandová, L. Podroužková, A. Randall, M. Sojková Šamalová, N. Vojtková
- Předpoklady
- B2-C2 according to SERRJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Cíle předmětu
- The subject aims to discuss some issues that Czech education might find challenging. Through reflection, discussion, cooperation and listening to/discussing matters with guest speakers, students will be given the opportunity to think about these issues and about the different angles these might be approached from, within or outside the system.
- Osnova
- 1) 19.9. What IS school? (Jana) 2) 26.9. Unschoolling (Míša) 3) 3.10. Social aspects of learning (Míša) 4) 10.10. Skills for the 21st century (Lucie) 5) 17.10 Respect goes both ways (Jana) 6) 24.10. School and community (Rita and Judy) 7) 31.10 The Responsive Classroom (Moragh Randall) 8) 7.11. Frontální a jiné vyučování (Naďa) 9) 14.11. Towards soft skills through project work/creativity (Lucie) 10) 21.11. Homework (Gábi) Mistakes/feedback (Naďa) 11) 28.11. Evaluation (Ailsa) 12) 5.12. Inside and outside the system (Gábi) - Labyrinth 13) 12.12. Round table (everyone)
- Literatura
- doporučená literatura
- Robinson, Ken. Creative Schools: The Grassroots Revolution That's Transforming Education. Penguin Books; Reprint edition (April 19, 2016).
- KOPŘIVA, Pavel, Jana NOVÁČKOVÁ, Dobromila NEVOLOVÁ a Tatjana KOPŘIVOVÁ. Respektovat a být respektován. 3. vydání. Bystřice pod Hostýnem: P. Kopřiva - Spirála, 2008, 286 stran. ISBN 9788090403000. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- JŮVA, Vladimír a Jarmila SVOBODOVÁ. Alternativní školy. Brno: Paido, 1996, 112 s. ISBN 80-85931-19-2. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. 2. dopl. vyd. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1996, 112 s. ISBN 8085931192. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila. Učitel alternativní školy. In Učitel v demokratické škole. Brno: Paido, 1994. info
- Výukové metody
- individual work, group work, learning centres, discussions, discussions with guests, self-reflection, presentations
- Metody hodnocení
- 1. Active participation BEFORE the lessons and in the lessons. 2. Journal. 3. Organizing the round table - cooperative project.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2616
The syllabus of this subject might change as it depends on a) the students´ mutual decision to include topics that they find challenging b) guest speakers available in the particular semester - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je vyučován v angličtině a je určen pouze studentům magisterských oborů PdF.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/AJ0505