PdF:AJ5423 Syndrom vyhoření - Informace o předmětu
AJ5423 Syndrom vyhoření mezi učiteli angličtiny
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jana Leblochová (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící) - Garance
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- The course is only suitable for students who have already had some teaching practice.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The students will learn about burnout and ways in which they can avoid it as teachers. They will also learn techniques related to well-being as teachers or future teachers.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, students will be able to: -identify factors leading to burnout in the teaching profession -identify strategies to avoid burnout - be able to practice strategies for well-being
- Osnova
- 1. Burnout - general definition
- 2. Burnout among teachers - the specifics
- 3. Myths about well-being
- 4. Well-being strategies
- Literatura
- Work overload! :redesigning jobs to minimize stress and burnout. Edited by Frank M. Gryna - Annemieke Hytinen - Paul O'Mara. 1 online r. ISBN 9780873896245. info
- SKOVHOLT, Thomas M. a Michelle TROTTER-MATHISON. The resilient practitioner : burnout and compassion fatigue prevention and self-care strategies for the helping professions. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016, xxii, 304. ISBN 9781138830073. info
- LINKOVÁ, Karin. Rizikové a protektivní faktory ve struktuře osobnosti učitelů ve vztahu k syndromu burnout. Edited by Lubomír Vašina. 2001, 90 s. URL info
- MASLACH, Christina a Michael P. LEITER. The truth about burnout : how organizations cause personal stress and what to do about it. First edition. San Francisco: Jossey-Bass, a Wiley Imprint, 1997, xi, 186. ISBN 9781118692134. info
- Výukové metody
- Teaching will happen in 2 blocks. The teaching sessions will be in the form of lectures, discussions and role-plays. Between the 2 sessions students will be asked to read some literature and to keep a well-being diary.
- Metody hodnocení
- To pass the course students will need to: 1. Attend the sessions and participate in them actively (30 points) 2. Keep a diary between the sessions (20 points) 3. Write an extended essay on a chosen topic or create an online poster showing information they have learned in the course (50 points)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=3413
The course can only be taken in person. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: odpolední blok 14.00-19.00, sobota 2. března a sobota 6. dubna 2024.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/AJ5423