PdF:Bi1BP_AEP1 Pěstitelství a aplikovaná ek. - Informace o předmětu
Bi1BP_AEP1 Pěstitelství a aplikovaná ekologie
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ivana Hiklová (přednášející), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dana Křivánková (přednášející) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh
- Út 17:05–18:45 učebna 3
- Předpoklady
- aktivní účast na přednáškách
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je sjednocení úrovně znalostí základních pojmů a získání základních vědomostí z oblasti mineralogie, geologie, meteorologie, klimatologie, pedologie, ekologie a pěstitelství, umožňujících diskusi o principech trvale udržitelného života. Důležitá je informační databáze, včetně bezpečnostních předpisů pro práci s žáky v terénu a specializované pracovně i vysvětlení souvislostí mezi uvedenými znalostmi pro vytvoření kladného postoje k péči a ochraně zdravé přírody jako základního zdroje vlastního zdraví i zdravé společnosti.
- Osnova
- Trvale udržitelný život a rozvoj společnosti -úloha učitele v základním vzdělávání. 1. Středisko pro výchovu a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada. 2. Bezpečnostní předpisy a řády pro výuku v terénu a spec. učebnách. 3. Abiotické podmínky života. 4. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost zdravé přírody a zdraví člověka – příklady z praxe. 5. Mezinárodní ekologické vzdělávací programy-např. Globe, Modré z nebe… 6. Základní pojmy z mineralogie a geologie. 7. Základní pojmy z pedologie, meteorologie a fenologie. 8. Biotické podmínky života a základní pojmy z ekologie. 9. Třídění přírodnin. 10. Pokojové rostliny na ZŠ ovlivňující pozitivně zdraví ve školách-pěstování, význam.
- Literatura
- ANDRESKA, Jan. Geologie a biologie pro studenty pedagogiky I. stupně základních škol. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 219 s. ISBN 80-85866-46-3. info
- OPLETAL, Lubomír a Jan VOLÁK. Rostliny pro zdraví. Illustrated by Jindřich Krejča. Vyd. 1. Praha: Aventinum, 1999, 176 s. ISBN 8071510742. info
- Lexikon užitkových rostlin : zeleninová, bylinná a ovocná zahrada s více než 250 barevnými portréty. Edited by Gunter Steinbach. Vyd. 1. V Praze: Knižní klub, 1997, 181 s. ISBN 8071764329. info
- NOORDHUIS, Klaas T. Zahrada po celý rok. Translated by Miroslav Volf. 1. vyd. Praha: Rebo Productions, 1994, 479 s. : i. ISBN 80-85815-10-9. info
- VODÁKOVÁ, Jitka. Pěstitelské práce. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 238 s. ISBN 8004239765. info
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na cvičení a průběžné plnění úkolů během semestru.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studijní materiály jsou každý rok inovovány na e-learningu předmětu v IS MU Brno, ČR.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/Bi1BP_AEP1