PdF:F2BP_FOS3 Odborný seminář 3 - Didaktika - Informace o předmětu
F2BP_FOS3 Odborný seminář 3 - Didaktika
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/0/2. 30 konzultací. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- DAP Francouzský jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - francouzština (program PdF, B-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na problematiku a formy nácviku výuky jazykových prostředků a řečových dovedností v jazykové třídě. Po krátkém teoretickém úvodu je vždy věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a aktivizujícím prostředkům.
- Osnova
- 1. Gramatika. 2. Slovní zásoba. 3. Pravopis. 4. Výslovnost. 5. Poslech s porozuměním. 6. Čtení s porozuměním. 7. Ústní projev. 8. Písemný projev.
- Literatura
- CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
- CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích (70 %). Zpracování metodického listu na zadané téma.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/F2BP_FOS3