FC1812 Hygiena školního prostředí

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/2. 4 hodiny. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hygiena školního prostředí představuje soubor limitů základních parametrů, charakterizující pohodu žáka i učitele při výuce. Cílem předmětu je získání základních vědomostí o fyzikální problematice hygieny a kvality školního prostředí. Jde o to, aby student byl schopen objektivního posouzení základních mikroklimatických, akustických, světelných parametrů charakterizujících školní prostředí a jejich vlivu na efektivnost výukového procesu. Předmět umožní také praktické ukázky jak zjišťovat hodnoty dotčených parametrů a jak lze jednoduchými způsoby tyto parametry ovlivnit.
Osnova
  • 1. Úvod – základní pojmy
  • 2. – 3. Parametry ovlivňující školní prostředí
  • 4. Tepelná pohoda
  • 5. Světelná pohoda
  • 6. Akustika učeben, vnější hluk
  • 7. Záření (neioniz., ioniz.)
  • 8. – 9. Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků
  • 10. Legislativa
  • 11. Hygiena při pobytu ve městě
  • 12. Hygiena v přírodě
Literatura
    doporučená literatura
  • KOTULÁN, Jaroslav. Zdravotní nauky pro pedagogy. 3. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 258 stran. ISBN 9788021057630. info
Výukové metody
přednášky a laboratorní cvičení
Metody hodnocení
pohovor a individuální projekt
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2019/FC1812