PdF:FC8025 Individuální praxe 1 - Informace o předmětu
FC8025 Individuální praxe – zájmové činnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2.5. 30 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Plucková, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (cvičící)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (cvičící)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jan Válek, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC8025/Kombi01: So 12. 10. 14:00–14:50 učebna 7, J. Válek
FC8025/Prez01: St 18. 9. 15:00–15:50 učebna 5, St 4. 12. 15:00–15:50 učebna 5, J. Válek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Anotace: Předmět je orientován na prohloubení vědomostí a dovedností potřebných pro činnost učitele ve výchovně-vzdělávacím prostředí. Důraz je kladen na logickou provázanost pedagogicko-psychologických disciplín s obsahem všeobecně vzdělávacích předmětů nebo odborných předmětů spojených s oborem studia studenta.
Cíle:
Vědomosti: Ucelený přehled vědomostí o tématu propojení pedagogicko-psychologických disciplín s odbornou tématikou předmětů.
Dovednosti: Studenti jsou schopni orientovat se ve výběru oborových kurzů. Jsou schopni, vyhledávat aktuální aktivity pro svoje další sebevzdělávání v souvislosti s konkrétním předmětem, oborem.
Postoje: Osvojit si hodnoty sebevzdělávání. Prohlubovat hodnoty etického chování a zodpovědnosti vůči sobě a druhým. Prohlubovat hodnoty ke zdravému životnímu stylu. Prohlubovat zodpovědnost v oblasti pečlivé přípravy učitele na vyučovací jednotku. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
• Vyhledat a orientovat se v konkrétních kurikulárních dokumentech potřebných pro sestavení tematického plánu a následně pro zpracování obsahové a metodické přípravy učitele na konkrétní předmět.
• Analyzovat, svoje oborové vědomosti a dovednosti. V souladu s rozvojem svého oboru vzdělání cíleně prohlubovat svoji odbornost.
• Plánovat a realizovat vybrané výchovně-vzdělávací aktivity
• Participovat na výchovně-vzdělávacích aktivitách jako pomocný nebo hlavní lektor dané aktivity - Osnova
- Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce. Student absolvuje aktivity, při kterých pracuje v libovolné zájmové oblasti se skupinou vzdělávaných. Nejvhodnější formy činnosti jsou: vedení zájmového kroužku dětí, vedení oddílu v rozsahu minimálně 2 hodin týdně, vedení oddílu na letním nebo zimním dětském táboře, vychovatelské, cvičitelské a trenérské činnosti na sportovních soustředěních, školách v přírodě, výcvikových kurzech v trvání minimálně 10 dnů.
- Individuální příprava studujícího zahrnuje studium zdrojů, příprava podkladů pro výkon praxe, pomoc s organizací vzdělávacích programů, výroba a příprava praktických výstupů pro praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- Kyriacou, Ch. (Ed.). (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
- MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.
- doporučená literatura
- HLAĎO, Petr a Lenka DANIELOVÁ. Profese učitele odborných předmětů. 1. vyd. Brno: Konvoj, 2013. ISBN 978-80-7302-167-2.
- DYTRTOVÁ, Radmila, KRHUTOVÁ, Marie. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- Výukové metody
- praxe při vedení zájmového kroužku dětí, vedení oddílu, vedení oddílu na letním nebo zimním dětském táboře, vychovatelské, cvičitelské a trenérské činnosti na sportovních soustředěních, školách v přírodě, výcvikových kurzech;
• aktivní práce pod vedením provázejícího učitele;
• individuální konzultace. - Metody hodnocení
- Studující odevzdá Reflexi praxe, Potvrzení o absolvování praxe (formulář je v IS MU ve Studijních materiálech předmětu) a Deník z praxe, který bude vycházet z následujících bodů:
1. Sestavený plán činností se vzdělávanými.
2. Popsaná specifika práce se skupinou při vedené aktivitě.
3. Zhodnocení zvolené situace, která byla studujícím správně zvládnuta. - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC8025