PdF:FJ1S_FJC2 Jazyková cvič. II - Informace o předmětu
FJ1S_FJC2 Jazyková cvičení II
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Předpoklady
- FJ1S_FJC1 Jazyková cvič. I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4, směr Francouzský jazyk a literatura)
- Cíle předmětu
- Druhá část kurzu praktického jazyka předpokládá úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovednosti mezi B1 a B2. Základní učebnicí je Francouzština pro pokročilé (lekce 8-17). Rozvoj komunikativní kompetence v oblasti jazykové na základě mluvnických jevů s použitím dříve osvojené a upevněné slovní zásoby, pragmatické na základě jazykových funkcí, strategické na základě kompenzačního vyjadřování, sociolingvistické na základě cvičení zaměřených na různé komunikativní situace. Získané znalosti ověřuje test na závěr každé lekce.
- Osnova
- 1. Přídavná jména. Postavení přídavných jmen. Srovnávání s češtinou. 2. Budoucí čas a jeho odlišné formy ve francouzštině: čas opisný a předbudoucí. 3. Rod činný a trpný. Původce děje. Převádění vět z jednoho rodu do druhého. 4. Konjunktiv ve větách vedlejších po výrazech vyjadřujících vůli, cit a pochybnost. 5. Ukazovací zájmena samostatná, nesamostatná a složené tvary. Zdůraznění. 6. Přivlastňovací zájmena samostatná a nesamostatná. Rozdíly v přivlastňování. 7. Věty vztažné. 8. Shoda příčestí minulého s předmětem. 9. Souslednost časová v indikativu a konjunktivu.
- Literatura
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Metody hodnocení
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky nebudou mít vliv na postup ke zkoušce. Písemná část zkoušky: Test na látku probranou během prvních dvou semestrů včetně lexikálních cvičení v učebnici. Minimální úspěšnost je 70%. Ústní část zkoušky po zvládnutí testu: Schopnost samostatného ústního vyjadřování na základě neznámých textů. Znalost gramatiky a frazeologie probrané v učebnici. Zkouška je hodnocena jednou známkou podle výsledků testu a ústní části.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/FJ1S_FJC2