FJ1S_FJC2 Jazyková cvičení II

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Předpoklady
FJ1S_FJC1 Jazyková cvič. I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Druhá část kurzu praktického jazyka předpokládá úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovednosti mezi B1 a B2. Základní učebnicí je Francouzština pro pokročilé (lekce 8-17). Rozvoj komunikativní kompetence v oblasti jazykové na základě mluvnických jevů s použitím dříve osvojené a upevněné slovní zásoby, pragmatické na základě jazykových funkcí, strategické na základě kompenzačního vyjadřování, sociolingvistické na základě cvičení zaměřených na různé komunikativní situace. Získané znalosti ověřuje test na závěr každé lekce.
Osnova
  • 1. Přídavná jména. Postavení přídavných jmen. Srovnávání s češtinou. 2. Budoucí čas a jeho odlišné formy ve francouzštině: čas opisný a předbudoucí. 3. Rod činný a trpný. Původce děje. Převádění vět z jednoho rodu do druhého. 4. Konjunktiv ve větách vedlejších po výrazech vyjadřujících vůli, cit a pochybnost. 5. Ukazovací zájmena samostatná, nesamostatná a složené tvary. Zdůraznění. 6. Přivlastňovací zájmena samostatná a nesamostatná. Rozdíly v přivlastňování. 7. Věty vztažné. 8. Shoda příčestí minulého s předmětem. 9. Souslednost časová v indikativu a konjunktivu.
Literatura
  • TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
  • ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
  • DESCOTES-GENON, Ch. a kol. L'Exercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
  • GIRARDET, J., CRIDLIG, J.-M. Panorama de la langue française 2. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 191 s. ISBN 2-09-033722-2.
  • GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
  • KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky nebudou mít vliv na postup ke zkoušce. Písemná část zkoušky: Test na látku probranou během prvních dvou semestrů včetně lexikálních cvičení v učebnici. Minimální úspěšnost je 70%. Ústní část zkoušky po zvládnutí testu: Schopnost samostatného ústního vyjadřování na základě neznámých textů. Znalost gramatiky a frazeologie probrané v učebnici. Zkouška je hodnocena jednou známkou podle výsledků testu a ústní části.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/FJ1S_FJC2