PdF:FJ2MP_FDI3 Didaktika 3 - Informace o předmětu
FJ2MP_FDI3 Didaktika 3
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Předpoklady
- Předmět je určen pro 2. ročník magisterského prezenčního dvouoborového studia oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. V průběhu tohoto semestru si studenti připravují metodické listy na základě témat praktické části státní závěrečné zkoušky, kde mimo jiné navrhnou, jak by danou problematiku aplikovali ve výuce. Uvedené metodické listy budou studenti prezentovat rovněž u státní závěrečné zkoušky. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat řečové dovednosti; vysvětlit jejich vztah k jazykovým prostředkům; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Poslech s porozuměním: Typy poslechových cvičení. Fáze nácviku. 2. Čtení s porozuměním: Pojem, předmět a cíle čtení. Prediktabilita. Fáze nácviku. Cvičení. Druhy čtecích textů. 3. Ústní projev: Pojem a cíle. Nácvik. Překonávání obtíží. Typologie ústního projevu. Hodnocení a klasifikace. 4. Písemný projev: Pojem, fáze a metody nácviku. Oprava chyb a hodnocení. 5. RVP a ŠVP: návrh kurikulárních dokumentů pro francouzský jazyk na ZŠ.
- Literatura
- CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
- CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: kolokvium. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Výuka se realizovat nebude a předmět slouží pouze pro opakovaný zápis. Studenti budou chodit do předmětu FJ2MP_DI3.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/FJ2MP_FDI3