FJ3013 Interkulturní aspekt ve výuce francouzštiny

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. kombinované studium 4 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3013/01: každý lichý čtvrtek 8:00–9:50 učebna 63, H. Delalande
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je učení o mezikulturních vztazích seznamováním se s kulturou cizí země, uvědomováním si odlišností, vhodnou reakcí na tuto kulturu, pochopením této kultury a zároveň pochopením a zkoumáním podstaty vlastní kultury.
Výstupy z učení
Po absolvování tohoto kurzu student dokáže vysvětlit vztah mezi kulturou a jazykem, uvědomit si kulturní odlišnosti a umět na ně reagovat, aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Culture et civilisation. 2. Compétence interculturelle - différents approches et modèles. 3. Choc culturel, ethnocentrisme et ethnorelativisme. 4. Interculturel dans l'enseignement des langues étrangères. 5. Soutiens pédagogiques et documents du Conseil de l'Europe (CELV). 6. Analyse des manuels de FLE. Interculturel dans les manuels. 7. Activités de développement de la compétence interculturelle dans la classe.
Literatura
    povinná literatura
  • CHAVES, Rose-Marie a Lionel FAVIER. L'Interculturel en classe. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 2012, 116 s. Les Outils malins du FLE. ISBN 978-2-7061-1697-1. info
  • WINDMÜLLER, Florence. Français langue étrangère (FLE). L'approche culturelle et interculturelle. Paris: Editions Belin, 2011, 159 s. ISBN 978-2-7011-5330-8. info
    doporučená literatura
  • AUGER, Nathalie. Construction de l'interculturel dans les manuels de langue. EME éditions, 2018, 234 s. Proximités "Didactique". ISBN 978-2-930481-29-6. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Aktivní účast (70%), seminární práce, prezentace. Studenti kombinovaného studia jsou povinni zúčastnit se nejméně poloviny konzultací.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Další informace k průběhu a ukončení předmětu studenti naleznou ve Studijních materiálech. Vzhledem k tomu, že součástí kurzu je rovněž reflektovaná zpětná vazba k úkolům, prostudujte si předem plán témat celého semestru. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FJ3013