FJ4_FDI2 Didaktika II.

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Předpodklad: FJ4_FDI1 && NOW(FJ4_FPPP)
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku a formy nácviku výuky jazykových prostředků v jazykové třídě. Po krátkém teoretickém úvodu je vždy věnována pozornost dílčím aspektům, typologii cvičení a aktivizujícím prostředkům. Součástí seminářů je také práce s Rámcovým vzdělávacím programem a přípravou Školního vzdělávacího programu.
Osnova
  • 1. Gramatika: Definice a role gramatiky v různých metodách. Uvádění nové látky. Konceptualizace. Lexikalizace gramatiky. Detekce a opravování chyb. 2. Slovní zásoba: Druhy slovní zásoby. Metody nácviku, prezentace, predikce, kontextualizace. Nesnáze při osvojování (interference, divergence, konvergence). Gramatikalizace lexika. 3. Zvuková stránka jazyka: Požadavky na aktivní osvojení zvukové podoby jazyka. Princip ústní báze. 4. Pravopis. Funkce a cíle. Typy cvičení. Diktát. Diferenciace chyb.
Literatura
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích. Test na témata probraná během semestru. Minimální úspěšnost testu je 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/FJ4_FDI2