PdF:FJ4_FPS2 Ped.praxe souvislá 2 FJ - Informace o předmětu
FJ4_FPS2 Pedagogická praxe souvislá 2 FJ
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 3 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Předpoklady
- FJ4_FPPP Ped. praxe průběžná FJ && NOW( FJ4_FDI4 Didaktika IV )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Dvoutýdenní souvislá pedagogická praxe je forma praktické přípravy studentů učitelství komplexního charakteru. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele. Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta.
- Osnova
- Studenti se účastní náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (8-10 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 16), po dohodě s vedoucím učitelem praxe realizují další aktivity (výzkumné záměry k diplomové práci apod.). Předpokládá se, že se denně účastní 4 až 5 vyučovacích hodin, v průběhu celé praxe však nejméně 40 hodin. Své hospitace a vyučovací pokusy zaznamenají do pedagogického deníku a dají podepsat učiteli praxe. Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. Také vyplní údaje o tom, s kterou školní dokumentací byli seznámeni.
- Literatura
- BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
- FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
- MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
- NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
- PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
- Metody hodnocení
- K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2005/FJ4_FPS2