PdF:FJMP_DI3 Didaktika 3 - Informace o předmětu
FJMP_DI3 Didaktika 3
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMP_DI3/01: Čt 16:00–16:50 učebna 56, P. Suquet
- Předpoklady
- FJMP_DI1 Didaktika 1 && FJMP_DI2 Didaktika 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. V průběhu tohoto semestru si studenti připravují prezentace na základě témat státní závěrečné zkoušky, kde mimo jiné navrhnou, jak by danou problematiku aplikovali ve výuce.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: definovat řečové dovednosti; vysvětlit jejich vztah k jazykovým prostředkům; navrhnout příklady v metodických listech; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- Compréhension orale. Compréhension écrite. Expression orale. Expression écrite.
- Literatura
- CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
- CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
- WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Test na témata probraná v DI1-DI3, seminární práce.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobné pokyny k průběhu a ukončení předmětu jsou ve studijních materiálech.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/FJMP_DI3