GPm012 Autorský lektorský projekt 2

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/0/2. projekt. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
MgA. Ondřej Horák (cvičící)
MgA. Andrea Kaňkovská (cvičící)
Mgr. Markéta Peringerová (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
GPm008 Autor. lektor. projekt 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Výstupy z učení
Student bude schopen zpracovat vlastní autorský projekt. Kromě teoretické formulace dokáže zpracovat odpovídající výtvarné řešení a celý projekt následně uskutečnit. Bude aplikovat teoretické poznatky v komplexní rovině.
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Mofat, H. (1999). Museum and gallery education: a manual of good practise. Great Britain: Altamira press.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 394 s. ISBN 978-80-244-3034-8. info
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 140 s. ISBN 978-80-244-3003-4. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Nové proudy ve výtvarné výchově. In Škola muzejní pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc, 2007, s. 40-65, 25 s. Škola muzejní pedagogiky. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. 1. vyd. Praha: Triton, Nakladatelství MU, 2005, 290 s. Spisy Pedagogické fakulty MU č. 96. ISBN 80-7254-705-4. info
  • BABYRÁDOVÁ, Hana. Dílna jako forma edukace v integrativní pedagogice (interaktivní CD). Brno, 2003. info
Výukové metody
individuální projekt
Metody hodnocení
Výstup semestru: Týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.