PdF:IPP10 Asistentská ped. praxe 2 - Informace o předmětu
IPP10 Asistentská pedagogická praxe 2
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/2. 4 konzultace a 8 hodin praxe v ZŠ za semestr v KS. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D. (přednášející)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník)
Dana Jakubjanská, DiS. (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Olga Bubnová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IPP10/KombiSem01: Pá 25. 4. 8:00–11:50 učebna 20, J. Havel, P. Najvar
IPP10/PrezOst01: Pá 21. 2. 8:00–9:50 kancelář vyučujícího - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomoci studentům orientovat se v podmínkách reálného edukačního procesu. Mají sledovat i reflektovat jednání učitelů v pedagogických situacích a vypomáhat jim formou asistentských činností. Specifickým cílem tohoto semestru je, aby se studenti prostřednictvím pozorování i vlastního vyučovacího pokusu seznámili se strukturou přípravy učitele na vyučovací hodinu.
- Výstupy z učení
- Studenti se učí reflektovat pozorované vyučovací hodiny, život školní třídy a školy a jednání učitele v pedagogických situacích, vztahy mezi učitelem a žáky a mezi spolužáky a zapojení do asistentských činností. Vedou tzv. pedagogický deník a rozšiřují své profesní portfolio.
- Osnova
- Reflexe vlastních otázek spojených s pozorování autentické výuky.
- Tvorba hospitačního záznamu, konstrukce struktury studijní přípravy.
- Realizace vyučovacího pokusu s oporou o vlastní přípravu a jeho reflexe.
- Literatura
- ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ a Eva VYSKOČILOVÁ. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido, 2002, 308 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2. info
- Výukové metody
- pozorování, participace, seminární diskuse
- Metody hodnocení
- skupinová diskuse
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/IPP10