PdF:IVp129 Reflektivní seminář 1 - SA - Informace o předmětu
IVp129 Reflektivní seminář 1 - SA
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- NOW( IVp126 Odborná praxe souvislá 1 - SA )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout prostor pro přípravu na praxi. Studenti prezentují své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které budou při praxi využívat, vyjadřují svá očekávání, diskutují a dostávají zpětnou vazbu (od vyučující a expertů z praxe).
- Výstupy z učení
- Po ukončení kurzu student:
• je schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob s postižením či znevýhodněním a pracovní náplň pracovníků pomáhajících profesí;
• umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci. - Osnova
- příprava na praxi s ohledem na místo, službu a cílovou skupinu (diskuse nad případy, situacemi)
- vytváření plánů a činností pro praxi (práce ve dvojicích, ve skupině)
- prezentace plánů, diskuse, vstupy odborníků z praxe
- uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi
- Literatura
- doporučená literatura
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vydání první. Praha: Portál, 2009, 175 stran. ISBN 9788073675820. info
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
- Výukové metody
- skupinová práce, projektová práce, prezentace, diskuse, příprava doma
- Metody hodnocení
- aktivní zapojení studentů na seminářích, prezentace úkolu/plánů praxe
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve dvouhodinových blocích jednou za 14 dní.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/IVp129