PdF:MSBK_RPS Rozvoj představ o přírodě ... - Informace o předmětu
MSBK_RPS Rozvoj představ o přírodě a společnosti
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0.3/0/0. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Michaela Petrů (přednášející)
Mgr. et Mgr. Jana Doleželová (cvičící)
doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. (přednášející)
doc. PhDr. František Čapka, CSc. (přednášející)
Mgr. Ladislav Dvořák (přednášející)
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (přednášející)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 2. 3. 15:10–15:50 učebna 5, Pá 23. 3. 16:00–18:00 učebna 5a, 16:00–18:00 učebna 2
- Předpoklady
- ! MSBK_PPS Praktikum o přírodě ...
Středoškolské znalosti o přírodě a společnosti - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je:
(+(získání a sjednocení znalostí o rozmanitosti látek a životních forem na Zemi;
(2)porozumění souvislostem mezi vlastnostmi látek a specifickými funkcemi základních přírodních složek, které jsou předpokladem a podmínkou existence života na Zemi;
- porozumění způsobu přechodu látek anorganických k látkám organickým a tedy k životu, jeho základním specifikacím, společným rysům života, jeho základním funkcím, rozmanitostem a dědičnosti. - Osnova
- Životní prostředí a ochrana přírody a zdravá školka – procvičování základních pojmů - terén okolí Brna. Co je podstatou přechodu neživé přírody na přírodu živou? Vznik a specifikum života na Zemi. Co je společné všem živým organizmům? Jak fungují živé organizmy? Fotosyntéza zabezpečuje život na Zemi. Rozmanitost života jako důsledek dědičnosti a proměnlivosti. Vliv společnosti
- Literatura
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV : metodika pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy. V Praze: VP, 2007, 48 s. ISBN 9788087000106. info
- PODROUŽEK, Ladislav. Úvod do didaktiky předmětů o přírodě a společnosti. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 146 s. : i. ISBN 80-7082-431-X. info
- Výukové metody
- cvičení, projektová výuka
- Metody hodnocení
- Diskuse v hodině, skupinové projekty, prezentace odborníků z dané oblasti, domácí práce. Písemný test, seminární práce
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/MSBK_RPS