PdF:OVp150 Učitel*ka v praxi - Informace o předmětu
OVp150 Učitel*ka v praxi
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Zbyněk Budný (cvičící)
Mgr. Štěpán Kráčmar (cvičící) - Garance
- Mgr. Barbora Vacková, Ph.D.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15 - Mateřské obory/plány
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-OV2) (2)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Zprostředkovat reflexi pedagogické práce učiteli z praxe a jejich zkušenosti, jakožto začinajících učitelů a čerstvých absolventů Ped MUNI. Předmět by měl kontrastovat s teorií didaktik i fakultní praxí, kdy poskytne rady, jak se adaptovat na unikátní prostředí jednotlivých škol, tříd a žáků. Představí nečekané situace z praxe v podobě subjektivních zážitků lektorů a toho, jak se s nimi vyrovnali.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: Aplikovat teorii na praxi. Být obohacen subjektivními zážitky z reálné praxe.
- Osnova
- Sdílení ideálů z fakultu v porovnání s realitou praxe Byrokratická zátěž Kultivace vztahů s třídními kolektivy, kolegy, vedením i rodiči Vyrovnání se s tlakem, stresem, dlouhodobostí procesu školního roku Pozice učitele na pracovním trhu Kdy učit a kdy neučit Zvládání krizových situací, přizpůsobení „teorie z fakulty“ reálnému prostředí
- Výukové metody
- Seminář formou řízených diskuzí a sebereflektivních metod výuky.
- Metody hodnocení
- Povinná účast na seminářích (80%) a společné závěrečné kolokvium.
- Statistika zápisu (jaro 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/OVp150