PdF:SKPC012 Kvantitativní metodologie - Informace o předmětu
SKPC012 Kvantitativní metodologie a statistické zpracování dat
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. PhDr. Petr Květon, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Petr Květon, Ph.D.
Institut výzkumu školního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Veličková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu školního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Školní pedagogika (program PdF, D-SKPED) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zorientovat studenty v postupech kvantitativní analýzy dat, a to zejména ve vztahu k projektu jejich disertačního výzkumu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- rozlišit přístupy v kvantitativní analýze dat dle různých kritérií;
- posoudit vhodnost různých přístupů vzhledem k projektu vlastního disertačního výzkumu;
- aplikovat postupy vybraných statistických analýz na vlastním datové matici. - Osnova
- 1) Základní výzkumné designy v kvantitativní metodologii pedagogického výzkumu.
- 2) Principy měření v sociálně-vědních disciplínách - sémantické metody: sémantický diferenciál, význam metody a možnosti využití, konstrukce a vyhodnocení sémantického diferenciálu; - testové metody: pojmové vymezení; druhy testových úloh, zásady tvorby didaktických testů; druhy testů (psychologické - testy inteligence, testy osobnosti, testy psychomotorické, testy vědomostí a dovedností).
- 3) Základní statistické postupy při zpracování dat, prezentace zjištění z kvantitativních výzkumů.
- Literatura
- povinná literatura
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- Field, A., Miles, J., & Field, Z. (2013). Discovering Statistics Using SPSS. International Statistical Review. London: Sage Publications.
- Creswell, J. W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson Education, Inc.
- doporučená literatura
- Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Měření v psychologii. Praha: Portál.
- Výukové metody
- projektová práce
- Metody hodnocení
- Předložení a obhajoba postupu analýzy kvantitativních dat ve vazbě na disertační projekt.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SKPC012