PdF:SOk161v Výchovně-vzdělávací projekt - Informace o předmětu
SOk161v Realizace výchovně-vzdělávacího projektu
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 9 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. et Ing. Jana Šajkovicsová
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SOk161v/KombiSem01: Pá 20. 9. 14:00–17:50 učebna 78, Pá 11. 10. 15:00–16:50 učebna 78, Pá 22. 11. 9:00–12:50 učebna 78, M. Kurowski
- Předpoklady
- V rámci předmětu se studenti získají teoretické znalosti a praktické zkušenosti s přípravou výchovně-vzdělávacího projektu, jejichž cílem je intervence do pedagogické praxe, prostřednictvím uplatnění inovativních metod práce. Studenti dle zadání zpracují výchovně-vzdělávací projekt. Před seminární skupinou projekt obhajují, kolegové hodnotí ideový záměr, adekvátnost zvolených metod a obhajobu rozpočtu apod.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 7/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Vychovatelství (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-VY)
- Vychovatelství (program PdF, B-VY)
- Cíle předmětu
- Na základě nabytých znalostí z vybrané specializace a společného teoretického i aplikovaného základu bude student/ka schopen/a interpretovat zvolené téma projektu a aplikovat je do konkrétních aktivit výchovně vzdělávacího projektu. Student/ka bude schopen/a tvůrčí a kretivní práce ve výchovně-vzdělávací oblasti. Student/ka se získá základní orientaci v získávání finančních prostředků k zamýšleným aktivitám.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student*ka schopen: Identifikovat cíle výchovně-vzdělávacího projetu Zvolit adekvátní téma v-v projektu s ohledem na cílovou skupinu Zhodnotit dosažené výsledky v-v projektu Aplikovat v-v projekt na konkrétní aktivity s cílovou skupinou Tvůrčí práce v oblasti projektování
- Osnova
- 1. Strategické plánování, výběr tématu projektu, identifikace cílů s ohledem na RVP 2. Realizace projektu na praxi 3. Zhodnocení projektu 4. Možné zdroje financování (granty, sponzoři-jejich výběr, odůvodnění projektů). 4. Vypracování vlastního projektu.
- Literatura
- Association of Fundraising Professionals, Professional association of individuals responsible for generating philanthropic support for a wide variety of nonprofit, charitable organizations. Dostupné na: http://www.afpnet.org.
- Cesty k úspěšnému fundraisingu. Dostupné z: http://www.neziskovky.cz/files/publikace/Setkavani_2004_publikace.pdf.
- BOUKAL, Petr. Nestátní neziskové organizace : (teorie a praxe). Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2009, 303 s. ISBN 9788024516509. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 165 s. ISBN 9788073672652. info
- POLAČKOVÁ, Zuzana. Fundraisingové aktivity : jak získat finanční prostředky od místní komunity. Vydání první. Praha: Portál, 2005, 119 stran. ISBN 8071786942. info
- Výukové metody
- skupinová práce, samostatná práce, diskuse, domácí příprava
- Metody hodnocení
- Vypracování návrhu výchovně-vzdělávacího projektu mimoškolní výchovy a jeho realizace. Veřejná prezentace projektu konkrétního kurzu. Vzájemné hodnocení a sebehodnocení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SOk161v