PdF:SPAMP_PXS2 Odborná praxe souvislá 2 - Informace o předmětu
SPAMP_PXS2 Odborná praxe souvislá 2
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0/2. 3 týdny odborné praxe souvislé. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální andragogika (angl.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální andragogika (ger.) (program PdF, N-SPD)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu (praxe) je seznámení s dalším vybraným zařízením, organizací a službami pro dospělé jedince s postižením a znevýhodněním či seniory.
Úkolem studentů je seznámit se s činnostmi, metodami a přístupy, které jsou v daném zařízení využívány, provádět zadané činnosti a vytvářet a provádět vlastní aktivity. - Osnova
- Přímá speciálněpedagogická a poradenská činnost u dospělých osob se zdravotním postižením, znevýhodněním nebo seniorů.
- seznámení se zařízením/organizací, cílovou skupinou, pracovníky, poskytovanými službami a metodami práce;
- provádět asistentské práce u dospělých osob s postižením, zdravotním znevýhodněním, seniorů nebo poradenskou činnost;
- nabízet, vytvářet a provádět vlastní aktivity;
- sledovat metody, které používají pracovníci v daném zařízení/organizaci;
- reflexe vlastní činnosti (vlastní působení, osvojené dovednosti, přínos praxe).
- Literatura
- doporučená literatura
- HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vydání třetí. Praha: Portál, 2012, 119 stran. ISBN 9788026202219. info
- PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vydání první. Praha: Portál, 2009, 175 stran. ISBN 9788073675820. info
- POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. první. Praha: Grada Publishing a.s., 2010, 160 s. Sestra (4048). ISBN 978-80-247-3271-8. info
- EMERSON, Eric. Problémové chování u lidí s mentální retardací. Translated by Hana Kašparovská. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 166 s. ISBN 9788073673901. info
- SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
- SUCHÁ, Jitka, Iva JINDROVÁ a Běla HÁTLOVÁ. Hry a činnosti pro aktivní seniory. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 173 s. ISBN 9788026203353. info
- Výukové metody
- seznámení s vybraným zařízením a klienty, praktické činnosti, reflexe
- Metody hodnocení
- deník z praxe dle pokynů na webových stránkách katedry speciální pedagogiky, potvrzení o praxi, diskuse a reflexe s odpovědnou osobou (vedoucí praxe)
Studenti mají povinnost absolvovat během studia praxe na různých pracovištích a v různých zařízeních. Jedna z praxí musí být v rezidenčním prostředí a jedna v nerezidenčním (ambulantní, terénní služby). - Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Informace o podmínkách praxí: http://www.ped.muni.cz/wsedu/ -- studium -- praxe -- pokyny prezenční studium. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
3 týdny odborné praxe souvislé.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/SPAMP_PXS2