PdF:SPNDDI Neurodevelopmental Disorders a - Informace o předmětu
SPNDDI Neurodevelopmental Disorders and Inclusive Approaches in International Perspectives
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/0. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- Mohammed Al-Subhi (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
Majd Milhem (přednášející)
Mgr. Ľubica Srnková (přednášející)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Předpoklady
- Sufficient knowledge of English
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to become familiar with the issue of neurodevelopmental disorders and to learn strategies for supporting children/pupils/students with these disorders during education.
- Výstupy z učení
- After completing the course, the student will gain:
Knowledge of ICD-11
Knowledge of neurodevelopmental disorders
Characteristics of ASD
Characteristics of disorders of intellectual development
Strategies for supporting children/pupils/students in education
Differences in inclusive and special education
Acquaintance with approaches in other countries - Osnova
- ICD-11
- Neurodevelopmental disorders
- Autism spectrum disorders
- Disorders of intellectual development
- Inclusive education
- Special education
- Approaches in other countries
- Literatura
- povinná literatura
- KUMAR, Sunil. Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools. Edited by Karel Pančocha. 159 listů. URL info
- KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ a František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2022, roč. 15, č. 2, s. 116-130. ISSN 2336-2375. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206. Odkaz na plný text výsledku info
- BALHAROVÁ, Kamila, Jakub BALHAR a Věra VOJTOVÁ. Dyslexia and Accessibility in the Modern Era: Emerging Research and Opportunities. 1. vydání. Hersshey, Spojené státy: IGI Global, 2021, 279 s. Advances-human-social-aspects-technology. ISBN 978-1-7998-4267-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-4267-5. URL info
- ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3. info
- SEDLÁKOVÁ, Markéta. Everyone is welcome here: Beyond the bounds of inclusive education - Beyond the bounds through inclusive education…. Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2019, roč. 7, č. 2, s. 113-115. URL info
- Výukové metody
- Online teaching, inputs from different lecturers.
- Metody hodnocení
- Written test at the end of the course (75 % pass mark), active work during the semester - the tasks given in the Interactive Syllabus, preparation of a seminar paper.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SPNDDI/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SPNDDI