PdF:SZc0029 Oborová didaktika angličtiny 3 - Informace o předmětu
SZc0029 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0/1.2. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je naučit studenty, jak realizovat dlouhodobé plánování ve výuce cizích jazyků. Jejich dovednosti jsou rozvíjeny v procesu navrhování jednoletého kurzu angličtiny pro jasně definovanou skupinu studentů.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student je schopen:
-porozumět problematice tvorby kurzů
-analyzovat potřeby žáka v cizojazyčné výuce a následně
individualizovat a diferencovat výuku -hodnotit žáka a výukové materiály
-plánovat kurz zaměřený na žáka
-se podílet na tvorbě školních vzdělávacích programů. - Osnova
- Komponenty jazykového kurzu (1hod.)
- Přesvědčení učitele (2 hod.)
- Analýza potřeb žáka (2 hod.)
- Individualizace a diferenciace výuky anglického jazyka (2 hod.)
- Stanovování dlouhodobých cílů a jejich vyhodnocování (2 hod.)
- Vzdělávací dokumenty (RVP, SERRJ) (2 hod.)
- Učebnice a další materiály v oblasti ELT (2 hod.)
- Hodnocení kurzu (2 hod.)
- Literatura
- povinná literatura
- Povinná: GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000.
- Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors2018/1680787989
- doporučená literatura
- International perspectives on materials in ELT. Edited by Sue Garton - Kathleen Graves. First published. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014.
- Výukové metody
- Tvorba projektu, seminář, zadaná četba.
- Metody hodnocení
- Zkouška formou obhajoby projektu ročního kurzu. Portfoliový úkol: design ročního kurzu anglického jazyka pro vybraný ročník ZŠ nebo SŠ.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0029