SZc0029 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 3

Pedagogická fakulta
podzim 2024

Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.

Rozsah
0/0/1.2. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je naučit studenty, jak realizovat dlouhodobé plánování ve výuce cizích jazyků. Jejich dovednosti jsou rozvíjeny v procesu navrhování jednoletého kurzu angličtiny pro jasně definovanou skupinu studentů.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student je schopen:
-porozumět problematice tvorby kurzů
-analyzovat potřeby žáka v cizojazyčné výuce a následně
individualizovat a diferencovat výuku -hodnotit žáka a výukové materiály
-plánovat kurz zaměřený na žáka
-se podílet na tvorbě školních vzdělávacích programů.
Osnova
  • Komponenty jazykového kurzu (1hod.)
  • Přesvědčení učitele (2 hod.)
  • Analýza potřeb žáka (2 hod.)
  • Individualizace a diferenciace výuky anglického jazyka (2 hod.)
  • Stanovování dlouhodobých cílů a jejich vyhodnocování (2 hod.)
  • Vzdělávací dokumenty (RVP, SERRJ) (2 hod.)
  • Učebnice a další materiály v oblasti ELT (2 hod.)
  • Hodnocení kurzu (2 hod.)
Literatura
    povinná literatura
  • Povinná: GRAVES, Kathleen. Designing language courses: a guide for teachers. Boston: Heinle & Heinle, 2000.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors2018/1680787989
    doporučená literatura
  • International perspectives on materials in ELT. Edited by Sue Garton - Kathleen Graves. First published. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2014.
Výukové metody
Tvorba projektu, seminář, zadaná četba.
Metody hodnocení
Zkouška formou obhajoby projektu ročního kurzu. Portfoliový úkol: design ročního kurzu anglického jazyka pro vybraný ročník ZŠ nebo SŠ.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0029