PdF:SZc0039 Oborová did. francouzštiny 1 - Informace o předmětu
SZc0039 Oborová didaktika francouzského jazyka a literatury 1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- - vést studující k rozvoji profesních schopností;
- vést studující k rozvoji kolegiální spolupráce;
- učit studující identifikovat své silné stránky a oblasti ke zlepšování;
- učit studující rozpoznávat různé typy potřeb a motivací;
- učit studující identifikovat různé typy interakcí mezi aktéry vyučovacího procesu. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je studující schopen:
• uplatňovat různé role ve výuce cizího jazyka;
• rozvíjet své profesní schopnosti;
• kooperovat v rámci školního i mimoškolního prostředí;
• rozlišovat mezi potřebami a motivací žáků i jejich zákonných zástupců a rozpoznat různé typy motivace;
• identifikovat různé typy interakcí ve výuce. - Osnova
- Učitel jako aktér vyučovacího procesu ve výuce cizího jazyka – francouzštiny. (1 hod.)
- Profesní rozvoj učitele cizího jazyka. (1 hod.)
- Možnosti spolupráce ve výuce cizího jazyka. (1 hod.)
- Žák, jeho potřeby a motivace. (1 hod.)
- Interakce mezi učitelem a žákem ve výuce francouzštiny. (1 hod.)
- Literatura
- povinná literatura
- Portfolio européen pour les enseignants en langues en formation initiale. (2007). Strasbourg: Conseil de l’Europe.
- doporučená literatura
- Cuq, J.-P., Gruca, I. (2017). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG.
- Bertocchini, P., Costanzo, E. (20
- Výukové metody
- Prezentace a práce s vybranými texty a materiály. Reflexe, aktivity a případové studie.
- Metody hodnocení
- Výstupem předmětu je vypracování databáze motivačních prostředků k podpoře učení. Studující budou během svého působení na škole v rámci učitelské praxe pozorovat, co ovlivňuje motivaci žáků. Na základě tohoto pozorování vypracují databázi nejrůznějších aktivit pro podporu motivace k učení, která se stane součástí jejich pedagogického portfolia a kterou budou moci využívat ve své další práci. Studující odevzdávají na konci semestru projekt v tištěné nebo elektronické podobě. Zpětná vazba je poskytnuta ústně při závěrečné odborné diskuzi nad projektem.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0039