PdF:SZc0044 Oborová didaktika fyziky 3 - Informace o předmětu
SZc0044 Oborová didaktika fyziky 3
Pedagogická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0/1.2. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící) - Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je didaktická analýza témat fyziky ZŠ a SŠ s využitím současných učebnic. Student má získat základní vědomosti o analýze učiva a prohloubit dovednost didakticky analyzovat a transformovat fyzikální vzdělávací obsahy. Využívá vědomosti a dovednosti získané v předmětu Oborová didaktika fyziky 1 a Oborová didaktika fyziky 2.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen plánovat a realizovat výuku fyziky, provádět diagnostiku a hodnocení žáků, používat vhodné učební pomůcky, rozvíjet mezipředmětové vazby a propojovat výuku fyziky s jinými předměty.
- Osnova
- Učitel fyziky, jeho osobnost a činnosti (2 hod.)
- Plánování a realizace výuky fyziky (3 hod.)
- Prostředky názorného vyučování (3 hod.)
- IKT ve výuce fyziky (2 hod.)
- Diagnostika a hodnocení ve výuce fyziky (3 hod.)
- Integrace výuky fyziky a jiných předmětů (2 hod.)
- Literatura
- povinná literatura
- JANÁS, Josef a Josef TRNA. Konkrétní didaktika fyziky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 93 s. ISBN 80-210-3624-9.
- JANÁS, Josef a Josef TRNA. Konkrétní didaktika fyziky. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 87 s. ISBN 9788021054738.
- doporučená literatura
- BROCKMEYEROVÁ, Jitka. Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky : cvičení z didaktiky fyziky. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 193 s.
- JANÁS, Josef. Mezipředmětové vztahy a jejich uplatňování ve fyzice a chemii na základní škole. Vyd. 1. V Brně: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1985. 87 s.
- Výukové metody
- Výklad, cvičení.
- Metody hodnocení
- • aktivní účast,
• závěrečná zkouška,
• prezentace metodického rozboru na vybrané fyzikální téma,
• Portfoliový úkol:
1. vzorový didaktický test,
2. příprava na vyučovací hodinu. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0044