TI1024 Aplikace výpočetní techniky na ZŠ

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představit možnosti využití ICT v základním vzdělávání v širším kontextu a s aktuálními trendy - robotické pomůcky a hračky ve vzdělávání, 3D tisk ve vzdělávání, online edukační aplikace ve vzdělávání, aj.
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: - znát širší možnosti a aktuální trendy ve využití ICT v základním vzdělávání - zvolit a ve výuce použít vhodné technologie - samostatně vyhledávat a vybírat online aplikace a zdroje vhodné pro ZŠ - prezentovat a vyučovat s vybranými technologiemi
Osnova
  • 1. současné trendy a možnosti využití ICT ve vzdělávání na ZŠ 2. robotické vzdělávací pomůcky a hračky 3. interaktivní technologie 4. 3D tisk 5. online edukační aplikace a portály 6. projekty, diskuze, výstupy
Literatura
  • imysleni.cz/ucebnice
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy a víceletá gymnázia. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 48 s. ISBN 8025112217. info
  • VANÍČEK, Jiří. Metodická příručka : informatika pro základní školy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2005, 39 s. ISBN 8025106314. info
Výukové metody
cvičení, přednášky, výstupy, diskuze
Metody hodnocení
Vypracování výstupu s představením technologie a využitím ve vzdělávání
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: v komb. stud. blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.