PdF:VV5_DIV4 Didaktika Vv 4 - Informace o předmětu
VV5_DIV4 Didaktika Vv 4
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Cíle předmětu
- klíčová slova: základní moderní metodologie vyučování výtvarné výchovy, alternativní estetické projevy dětí a mládeže, projektové vyučování, prvky waldorfské pedagogiky ve výtvarné výchově, smyslová a duchovní výchova, pedagogika iniciace a reflexe, spontánní výtvarný projev a kritické myšlení, intermediální prvky ve výuce výtvarné výchovy, artefiletika a arteterapie,umělecká metoda v arteterapii, imaginativní techniky výuky v mezipředmětových vztazích, princip výtvarné dílny - ukázky ze zahraničí, vedení výtvarných kurzů
- Osnova
- 1.Základní a alternativní metody výuky Vv 2.Motivovaný a spontánní výtvarný projev dětí a mládeže, obrazové deníky 3.Intermediální prvky ve výuce Vv 4. Vedení výtvarných kurzů a dílen
- Literatura
- MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Photo by H. Pospíšilová. V Olomouci: Votobia, 1999, 269 s. ISBN 80-7198-351-9. info
- ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
- HORÁČEK, Radek a Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- Pro udělení zápočtu je třeba vypracovat návrh výtvarného projektu, dílny nebo programu kurzu (návrh bude mít vhodnou grafickou úpravu) a předložit jej ke konzultaci se skupinou
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/VV5_DIV4