PdF:XAJk03 Didaktika AJ - Informace o předmětu
XAJk03 Didaktika AJ
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Mgr. Petra Pašalov (přednášející) - Garance
- Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- XAJk03/OS01: So 24. 2. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 1. 3. 16:00–17:50 učebna 55, Pá 22. 3. 16:00–17:50 učebna 55, So 6. 4. 12:00–13:50 učebna 56, So 4. 5. 12:00–13:50 učebna 56, Pá 17. 5. 16:00–17:50 učebna 55, P. Pašalov
XAJk03/OS02: So 24. 2. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 1. 3. 18:00–19:50 učebna 55, Pá 22. 3. 18:00–19:50 učebna 55, So 6. 4. 14:00–15:50 učebna 56, So 4. 5. 14:00–15:50 učebna 56, Pá 17. 5. 18:00–19:50 učebna 55, P. Pašalov - Předpoklady
- B1 level according to the European Framework of Reference
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-MS)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Aims: • present what VYL can do in the target language; • enlarge target group specific classroom language; • presentation and practice of the activities suitable for the pre-school environment; • focus on listening with understanding, speaking, and activities suitable for practicing the said skills (chants songs, instructions).
- Výstupy z učení
- The student will be able to: - specify the capabilities of VYL (3, 4, 5, 6 years of age); - use language suitable for VYL; - present and describe activities targeted at listening/speaking; - use chants/games/colour dictations; - use arts and crafts techniques/projects/puppets/masks; - use topic based learning; - use the tools of the VYL EFL trade.
- Osnova
- 1) What VYLs can do - pre-school child in FL; 2) listening(developing the receptive skill); 3) speaking(developing the productive skill); 4) jazz chants (using language rhythm); 5) jazz chants (adapting and creating chants); 6) play in pre-school education; 7) colours and dictations for colouring; 8) drawing and dictations for drawing activities; 9) tisk a vytváření různých předmětů; 10) puppets and masks; 11) topic focused work and lesson planning za; 12) tools and techniques for teaching FL in the pre-school environment.
- Literatura
- Graham, C. (2010). Creating Chants and Songs. Oxford University Press: Oxford.
- Scott, W., A., &Ytreberg, L., H. (1990). Teaching English to Children. Pearson Education Limited: New York.
- Lewis, G., Bedson, G. (2010). Games for Children. Oxford University Press:Oxford.
- Meggit, C. (2007). Child Development. Heinemann:London.
- Wright, A. (2010). Arts and Crafts with Children. Oxford University Press: Oxford.
- Výukové metody
- Whole class work, group work, projects, presentation, portfolio
- Metody hodnocení
- portfolio presentation
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2538
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/XAJk03