PdF:ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie - Informace o předmětu
ZS1BP_AJ3B Jazyková cvičení a reálie 3B - AJ
Pedagogická fakultajaro 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Špiříková (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_AJ3B/01: Po 10:15–11:55 učebna 65, H. Špiříková
- Předpoklady
- ZS1BP_ASZK Souborná zkouška AJ
The students will have successfully passed the complex exam. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at the Intermediate Level. The basic study material is the coursebook New English File Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Intermediate Level and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook New English File UPPER-INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature bellow. The syllabus includes Unit 7, the focus is on speaking and listening activities and development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive a Christina LATHAM-KOENIG. New English file. Oxford: Oxford University Press, 2006, 159 s. ISBN 9780194518000. info
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Výukové metody
- lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, observations
- Metody hodnocení
- Maximum points received during the semester: 200. 1) Students need to pass final written test focused on vocabulary, grammar, listening, reading covered during the term - 80 points (passmark is 70%, re-sits), 2) oral exam proving their overall grammar and vocabulary knowledge - 50 points, 3) placement test 1 - 10 points (first class in the semester) 4) placement test 2 - 20 points (last class of the semester) 5) progress test - 10 points (midterm) 6) continuous assessment based on homework and active participation in the seminars - 30 points. Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- PŘEDMĚT JE VOLITELNÝ A JE DOPORUČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ SE CHYSTAJÍ NA STÁTNÍ ZKOUŠKU Z ANGLICKÉHO JAZYKA.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2016/ZS1BP_AJ3B