PdF:ZS1MK_FCR3 Jaz. cvič. a reálie 3 Fj - Informace o předmětu
ZS1MK_FCR3 Jazyková cvičení a reálie 3 - Fj
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/8. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Minimální počet studentů: 10 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je shrnutí, prohloubení a procvičení získaných vědomostí a dovedností v praktických jazykových cvičeních a aplikace poznatků z lingvistických disciplín (lexikální a gramatické struktury) - příprava na diplomovou a závěrečnou (klauzurní) práci. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
- Osnova
- 1. Souhrnná jazyková cvičení (člen, podstatná jména, příd. jména, stupňování, slovesný rod, min. časy, pomoc. slovesa, faktitiva, slovosled, jednočlenné věty, souvětí). 2. Překladatelské postupy : transpozice, koncentrace/diluce, modulace, étoffement. Překladová cvičení. 3. Překlady souvislých textů. Práce s časopiseckými texty (časopisy Le Point, L'Express, ). 4. Zpracování aktuálních informací z denního tisku prostřednictvím Internetu.
- Literatura
- CHOVELON, B. Expression et style. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2002. 152 s. ISBN 2-7061-1081-3.
- COTENTIN-REY, G. Le résumé. 1. vyd. Paris : CLE International, 1992. 124 s. ISBN2-19-033372-5.
- HAAS, J. Le commentaire de texte. 2. vyd. Frankufrt am Mein : Moritz, 1977. 123 s. ISBN 3-425-06726-5.
- HAMON, A. Analyse grammaticale et logique. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 1999. 219 s. ISBN 2-01-167670-3.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář. Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/ZS1MK_FCR3