VV4_DIV4 Didaktika Vv 4 - Umělecko pedagogické projekty

Pedagogická fakulta
jaro 2001
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Keprtová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
klíčová slova: základní moderní metodologie vyučování výtvarné výchovy, alternativní estetické projevy dětí a mládeže, projektové vyučování, prvky waldorfské pedagogiky ve výtvarné výchově, smyslová a duchovní výchova, pedagogika iniciace a reflexe, spontánní výtvarný projev a kritické myšlení, intermediální prvky ve výuce výtvarné výchovy, artefiletika a arteterapie,umělecká metoda v arteterapii, imaginativní techniky výuky v mezipředmětových vztazích, princip výtvarné dílny - ukázky ze zahraničí, vedení výtvarných kurzů
Osnova
  • 1.Základní a alternativní metody výuky Vv 2.Motivovaný a spontánní výtvarný projev dětí a mládeže, obrazové deníky 3.Intermediální prvky ve výuce Vv 4. Vedení výtvarných kurzů a dílen
Literatura
  • MORGANOVÁ, Pavlína. Akční umění. Photo by H. Pospíšilová. V Olomouci: Votobia, 1999, 269 s. ISBN 80-7198-351-9. info
  • ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 165 s. ISBN 8004255558. info
  • HORÁČEK, Radek a Vladimír HAVLÍK. Akční tvorba. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1991, 84 s. ISBN 8070670746. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Informace učitele
Pro udělení zápočtu je třeba vypracovat návrh výtvarného projektu, dílny nebo programu kurzu (návrh bude mít vhodnou grafickou úpravu) a předložit jej ke konzultaci se skupinou
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006.