PdF:CL5_KSLM Kap. ze svět. lit. pro mládež - Informace o předmětu
CL5_KSLM Kapitoly ze světové literatury pro mládež
Pedagogická fakultajaro 2002
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Osnova
- 1. Počátky literatury pro mládež, utváření intencionální literatury pro děti a mládež v období osvícenství 2. Folklorní pohádka, rozvoj umělé pohádky v 19.století 3. Žánrová diverzifikace literatury pro mládež v 19. století 4. Vývojové proudy v literatuře pro mládež 20. století 5. Vybraní představitelé světové literatury pro mládež ve 20. století(J.M. Barrie, A.A. Milne, A. de Saint-Exupéry, A. Lindgrenová, J. Kruss, T. Janssonová, R. Dahl aj.) 6. Mezinárodní organizace a instituce zabývající se dětskou knihou a literaturou pro děti a mládež
- Literatura
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Kapitoly ze světové literatury pro mládež I. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998, 16 s. Item. ISBN 80-7204-072-3. info
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Kapitoly ze světové literatury pro mládež II. 1. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1998, 16 s. Item. ISBN 80-7204-093-6. info
- DODERER, Klaus. Literarische Jugendkultur :Kulturelle und gesellschaftliche Aspekte der Kinder- und Jugendliteratur in Deutschland. Weinheim: Juventa Verlag, 1992, 264 s. ISBN 3-7799-0446-2. info
- SORIANO, Marc. Pověra a realismus : ve francouzské dětské literatuře. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1964. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2002, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2002/CL5_KSLM