Pd1Z_PPPD Profesionální praktika z pedagogiky

Pedagogická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Mgr. Svatava Kašpárková, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Utváření profesních dovedností studentů na cestě stát se dobrým učitelem. Druhy a struktura profesních dovedností. Pozorování a analýza vyučovacího procesu v přirozených školních podmínkách. Sociální styk, sociální a pedagogická komunikace. Verbální komunikace ve škole - její obsah a složky.Nonverbální komunikace - způsoby této komunikace, sdělování emocí a záměrů, přesvědčování lidí. Sociální interakce - typy a aspekty. Osobnostní výchova studentů - sebereflexe, autodiagnostika. Cvičení k porozumění sobě samému- jaký je můj učební styl.
Osnova
  • Utváření profesních dovedností studentů na cestě stát se dobrým učitelem. Druhy a struktura profesních dovedností. Pozorování a analýza vyučovacího procesu v přirozených školních podmínkách. Sociální styk, sociální a pedagogická komunikace. Verbální komunikace ve škole - její obsah a složky.Nonverbální komunikace - způsoby této komunikace, sdělování emocí a záměrů, přesvědčování lidí. Sociální interakce - typy a aspekty. Osobnostní výchova studentů - sebereflexe, autodiagnostika. Cvičení k porozumění sobě samému- jaký je můj učební styl.
Literatura
  • MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
  • MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 stran. ISBN 8004218547. info
  • MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 161 s. info
Metody hodnocení
Typ výuky: odborné cvičení
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005.