SOBP_PPDg Pedagogicko-psychologická diagnostika

Pedagogická fakulta
jaro 2002
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jarmila Faltýsková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jarmila Faltýsková, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková
Předpoklady
Je předpokládána znalost psychologie: vývojové, sociální a pedagogické. .
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Metodologické základy diagnostiky, diagnostika jedince v průběhu jeho ontogeneze,diagnostika jako součást řídící práce pedagoga, metody PeDi.
Osnova
  • Obecné otázky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Metodologické základy pedagogické diagnostiky. Diagnostika připravenosti pro zahájení školní docházky. Diagnostika školního věku. Diagnostika mládeže. Metody pedagogické diagnostiky dospělých. Pedagogická diagnostika ve výchovných činnostech. Diagnostika výchovy v rodině.
Literatura
  • DITTRICH, Pavel. Individualizace a diferenciace ve vyučování. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1992, 28 s. ISBN 8021100990. info
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
  • Hrabal, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989.
  • MOJŽÍŠEK, Lubomír. Pedagogická diagnostika : teoretické principy a metody (Přív.) : Pedagogická diagnostika v profesionální orientaci žáků (ZPřív.). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984, 201 s. info
  • Obst,O. Metody pedagogické diagnostiky dospělých. Olomouc: FF UP, 1983.
  • Švancara, J. Diagnostika psychického vývoje. Praha: Avicenum, 1971.
Metody hodnocení
Typ výuky: přednáška. Typ zkoušky ústní.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003.