PdF:Pd1Z_SPX2 Souvislá pedagogická praxe II - Informace o předmětu
Pd1Z_SPX2 Souvislá pedagogická praxe II
Pedagogická fakultajaro 2003
- Rozsah
- 2 týdny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iveta Raková (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová - Předpoklady
- Absolvování praxe Pd1Z_SPX1 v podzimním semestru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Praxe navazuje na souvislou praxi v podzimním semestru. Studenti jsou ve dvojicích u cvičných učitelů. Hospitují u učitele i u svého kolegy. Odučí 8 vyučovacích hodin.Podle pokynů fakultního cvičného učitele provádějí asistentské práce - opravují sešity, mají dozory na chodbách, účastní se všech akcí školy apod. Na zápočet předloží fakultnímu metodikovi hospitační záznamy, podrobné přípravy na vyučovací hodinu a hodnocení své práce od fakultního cvičného učitele.
- Osnova
- Praxe navazuje na souvislou praxi v podzimním semestru. Studenti jsou opět u fakultních cvičných učitelů ve dvojicích, hospitují u učitelů i u sebe navzájem. Odučí 8 vyučovacích hodin tak, aby se vystřídali ve všech předmětech, kterým se učí v daném ročníku. Prošli již dalšími oborovými didaktikami, a proto je možno přistoupit k náročnějším úkolům typu expozice nového učiva, zkoušení a hodnocení žáků, ke složitějším výukovým postupům včetně problémového vyučování, uplatňování diferenciace a individualizace výuky apod. Studenti vedou dokumentaci jako v podzimním semestru. Přípravy na výuku musí být studijní, podrobně promyšlené. Jde o správné stanovení výukových cílů, provedení didaktické analýzy učiva, naznačení metodického postupu. Přípravy studenti předkládají po skončení praxe fakultnímu metodikovi. V závěru přípravy by měla být poznámka o průběhu a výsledku vyučovacího pokusu.
- Literatura
- FABIÁNKOVÁ, Bohumíra, Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ. Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999, s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagogická praxe
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2003/Pd1Z_SPX2