AJ5_ME4B Didaktika 4B

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5_ME4B/01: Út 11:05–11:50 učebna 11, S. Hanušová
AJ5_ME4B/02: Út 12:00–12:45 učebna 11, S. Hanušová
Předpoklady
AJ5_ME3A, AJ5_ME3B, AJ5_ME4A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Secondary students and their leaving exam,its format and evaluation. Learner autonomy and learner training. An overview of methodologies: Grammar-Translation method, Direct method, Audio-Lingual method, TPR, Silent way, Suggestopaedia, Communicative approach, Lexical approach, Eclectic approach, Computer assisted language learning.
Literatura
  • HEDGE, Tricia. Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press, 2000, xvi, 447. ISBN 0194421724. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • Approaches and methods in language teaching : a description and analysis. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 7. vyd. Cambridge: Cambridge University Press, 1991, viii, 171. ISBN 0521320933. info
  • LARSEN-FREEMAN, Diane. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: University Press, 1986, 142 s. ISBN 0-19-434133-X. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář Course requirements: 80% attendance (or a written test), active participation, all assignements as set, seminar work presentation.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.