PdF:SV4BP_CJN1 Cizí jaz. A - jazyk německý - Informace o předmětu
SV4BP_CJN1 Cizí jazyk A - jazyk německý
Pedagogická fakultajaro 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PhDr. Marie Mészárosová - Rozvrh
- St 10:15–11:50 učebna 32
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
SV4BP_CJN1/02: St 10:15–11:15 učebna 32, M. Mészárosová - Předpoklady
- Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk A - německý navazuje na středoskolské znalosti německého jazyka, upevňuje je a prohlubuje. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
- Osnova
- Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1. Schule und Karriere 2. Nachrichten und Berichte 3. Lander und Leute 4. Wunsche und Wirklichkeit Gramatická témata: minulé časy německých sloves, konjunktivy, pasivum větná stavba, typy vedlejsích vět, znaky odborného textu
- Literatura
- Aufderstrasse, H., Muller J., Storz, T. Delfin Lehrbuch, Teil 2, Max Hueber Verlag, 2002
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Dörte WEERS. Em Brückenkurs Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000, 128 s. ISBN 3-19-001627-5. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazykova cvičení. Zkouška písemná i ústní.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2004/SV4BP_CJN1