PdF:SZ7BP_CJN2 Cizí jaz. B - jazyk německý - Informace o předmětu
SZ7BP_CJN2 Cizí jazyk B - jazyk německý
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Helena Pelcová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_CJN2/01: Po 10:15–11:50 učebna 34
SZ7BP_CJN2/02: Po 12:50–14:30 učebna 2
SZ7BP_CJN2/03: Út 9:20–11:00 učebna 9
SZ7BP_CJN2/04: Út 13:45–15:20 učebna 37
SZ7BP_CJN2/05: Út 15:30–17:05 učebna 6
SZ7BP_CJN2/06: St 12:50–14:30 učebna 41
SZ7BP_CJN2/07: Čt 15:30–17:05 učebna 7 - Předpoklady
- Předmět Cizí jazyk B - německý učí studenty jazykové znalosti němčiny aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu. Pro slození zkousky se vyzadují dva zápočty z předmětu Cizí jazyk A a B. Ústní zkouskou z předmětu Cizí jazyk C se prověří odpovídající schopnosti četby odborného textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 86 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět Cizí jazyk B - německý upevňuje a prohlubuje znalosti německého jazyka ze střední školy. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
- Osnova
- Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1. Sport und Gesundheit 2. Berufswelt und Ideen 3. Humor und Alltag 4. Politik, Geschichte und Zukunft Gramatická témata:Nebensätze, Konjunktionen, Verben, Passiv, Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt
- Literatura
- H. Aufderstraße, J. Müller, T. Storz: Delfin, Teil II, ISBN 3-19-101601-5
- Metody hodnocení
- Typ výuky: jazykova cvičení
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ustni prezentace, pisemne ukoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2005/SZ7BP_CJN2