PdF:AJ3DC_AAL2 Angloamerická literatura - Informace o předmětu
AJ3DC_AAL2 Angloamerická literatura 20.století
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/0/14. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Irena Přibylová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- courses on the development of literature in English up to the 20th century
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Course goals: - explore literature of the second half of the 20th century written in English - learn about specific approaches of postmodernism and postcolonialism as reflected in literature - comment on literature via oral and written presentations
- Osnova
- Course outline: Week 1: Building your class library Week 2: Introduction to postmodern literature (revision) and postcolonial literature (new) Week 3: WOMEN. Presentations on: Susan Sontag, Joyce Carol Oates, Erica Jong, Louise Erdrich, Alice Walker. Week 4: POSTMODERNISM. Presentations on: Donald Barthelme, E.L.Doctorow, Kurt Vonnegut, Tom Robbins, Paul Auster. Week 5: ETHNICITY. Presentations on: Maxine Hong Kingston, Philip Roth, N. Scott Momaday, Toni Morrison, Leslie Marmon Silko. Week 6: POSTCOLONIALISM. Presentations on: Salman Rushdie, Jamaica Kincaid, Michael Ondaatje, David Malouf, John Maxwell Coetzee. Week 7: CONTEMPORARY. Presentations on: Sherman Alexie, Bret Easton Ellis, Dave Eggers, Gish Jen.
- Metody hodnocení
- Course requirements: - regular participation and comments on presentations - oral presentation (10 minutes) - written presentation (4 pages, 7 200 signs; to be submitted by a week after your oral presentation via e-mail; it will be placed on the moodlinka. If you are late with the assignment, you will be given an essay to read and analyze) - lesson plan (1 lesson, secondary school students, focusing on ethnic issues based on a book by a contemporary author writing in English, to be submitted by June 2)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- for literature and details see the moodlinka
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/AJ3DC_AAL2