F2BP_FOS5 Odborný seminář V - Rédaction

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/0/30. 30 konzultací. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Magda Chmelová (cvičící)
Hana Kyloušková (cvičící), PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
Marion Viennois (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je shrnutí, prohloubení a procvičení získaných vědomostí a dovedností v praktických jazykových cvičeních a aplikace poznatků z lingvistických disciplín (lexikální a gramatické struktury) - příprava na závěrečnou (klauzurní) práci.
Osnova
  • 1. Souhrnná jazyková cvičení (člen, podstatná jména, příd. jména, stupňování, slovesný rod, min. časy, pomoc. slovesa, faktitiva, slovosled, jednočlenné věty, souvětí). 2. Překladatelské postupy : transpozice, koncentrace/diluce, modulace, étoffement. Překladová cvičení. 3. Překlady souvislých textů. Práce s časopiseckými texty (časopisy Le Point, L'Express, ). 4. Zpracování aktuálních informací z denního tisku prostřednictvím Internetu.
Literatura
  • CARLO, C. Civilisation progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 2003. 159 s. ISBN 209-033989-6.
  • HAAS, J. Le commentaire de texte. 2. vyd. Frankufrt am Mein : Moritz, 1977. 123 s. ISBN 3-425-06726-5.
  • HAMON, A. Analyse grammaticale et logique. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 1999. 219 s. ISBN 2-01-167670-3.
  • MONNERIE, A. La France aux cent visages. 1. vyd. Paris : Hatier/Didier, 1996. 223 s. ISBN 2-278-04377-3.
  • RADINA, O. Francouzština a čeština: systémové srovnávání dvou jazyků. Praha : SPN, 1977. 295 s. ISBN 14-635-77.
Metody hodnocení
Test na probraná témata.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2007.