PdF:FJ2RC_DID1 Didaktika 1 - Informace o předmětu
FJ2RC_DID1 Didaktika 1
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/0/30. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Francouzský jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je orientace v lingvodidaktické problematice na úrovni teoretické a praktické. Studenti se seznámí se základní terminologií, stručným vývojem metod cizojazyčného vyučování a současných tendencí v koncepci komunikativní výuky cizích jazyků. Nedílnou součástí předmětu jsou dokumenty Rady Evropy k jazykovému vyučování.
- Osnova
- 1. Pojetí didaktiky cizích jazyků. 2. Disciplíny související s didaktikou cizích jazyků. 3. Didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům. 4. Hlavní činitelé cizojazyčné výuky. 5. Cíle a obsah vyučování cizím jazykům. 6. Vývoj didaktických teorií a směrů. Komunikativní přístup a jeho tendence. 7. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 8. Evropské jazykové portfolio.
- Literatura
- CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
- MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích. Test na témata probraná během semestru. Minimální úspěšnost testu je 70%.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/FJ2RC_DID1