PdF:Pd1Z_SPX4 Souvislá pedagogická praxe IV - Informace o předmětu
Pd1Z_SPX4 Souvislá pedagogická praxe IV
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 3 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Irena Bělohoubková (cvičící)
doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc. (cvičící)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Květoslava Klímová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
PhDr. Alena Kovářová (cvičící)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Peloušková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Iveta Raková (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc. (cvičící)
doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Milena Vaňurová, CSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je aplikace teoreticky získaných znalostí do vlastní pedagogické činnosti. Provádění cíleného pozorování a analýza vyučování německého jazyka.
- Osnova
- Praxe probíhá v lednu ve 14 dnech na škole v místě bydliště studenta. Student vykoná 16 vyučovacích pokusů, hospituje v hodinách učitele a zapojuje se do činnosti školy podle pokynů cvičného učitele. Student si vede záznamy o své činnosti (včetně podrobných příprav na výuku, analýzy vyučovacího pokusu a výsledků rozboru provedeného cvičným učitelem). Pedagogický deník by měl obsahovat také sebereflektivní poznámky studenta.
- Literatura
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky : jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Edited by Jaroslava Ivanová. 1. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, 267 s. ISBN 8024404044. info
- Schulpraxis reflektieren :Wege zum forschenden Lernen in der Lehrerbildung. Edited by Karl Klement - Hubert Templ. Wien: Studien Verlag, 1996, 235 s. ISBN 3-7065-1178-9. info
- JANÍKOVÁ, V. Beobachten; miteinander in Lernsituationen Wesentliches erkennen.
- ŠVEC, Vlastimil, Oldřich ŠIMONÍK a Hana FILOVÁ. Praktikum didaktických dovedností. 1. vyd. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, 90 s. Učební texty 1. ISBN 80-210-1365-6. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe závěrečné hodnocení je udělováno na základě předložení reflektivního deníku z pozorování výuky a příprav na vlastní výuku se sebereflektivními komentáři na základě hodnocení hospitujícího učitele a vlastních pozorování. Dále se zohledňuje hodnocení cvičného učitele.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/Pd1Z_SPX4