PdF:SV4BP_SPX2 Ped.praxe souvislá 2 (sociál.) - Informace o předmětu
SV4BP_SPX2 Pedagogická praxe souvislá 2 (sociální)
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 2 týdny. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Nováčková - Předpoklady
- Přímá výchovná práce s dětmi, mládeží nebo dospělými a průběžné vedení pedagogické dokumentace.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Získání dovedností a zkušeností výchovně-vzdělávací práce se svěřenou klientelou v oblasti metodické, organizační, odborné a pedagogické. Praxe je zaměřena na oblast sociální práce a multikulturní výchovu, studenti si vyberou aktivitu, popřípadě budou pracovat s klientem v oblasti sociální práce a sociální péče. Součástí praxe budou písemné záznamy o praxi, vedení deníku praxe, monitoring případných metod sociální práce atd.
- Osnova
- Součástí vzdělávání sociálních pedagogů je pedagogická praxe, kterou studenti absolvují v průběhu celého studia. Zaměření, cíle a úkoly praxe jsou rozvrženy do jednotlivých semestrů. Sociální praxe má tyto základní cíle:Ř představit studentům, budoucím potenciálním sociálním pedagogům a sociálním pracovníkům okruh možných pracovních příležitostí, oslovit prostřednictvím studentů trh práceŘ rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti sociální práceŘ představit v různých organizacích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy, volný čas a sociální práci
- Literatura
- ZAPLETAL, Miloš. Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1987] : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1997]. info
- PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999, 93 s. ISBN 80-210-2033-4. info
- BAKALÁŘ, Eduard. Psychohry. Edited by Bohuslav Blažek. 1. vyd. Praha: Vyšehrad, 1995, 186 s. ISBN 8070211393. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: pedagog. praxe Studenti si samostatně vyhledají zařízení, instituci, atd., kde budou vykonávat praxi. Deník souvislé praxe sociální (10 a více stran) Obsahuje charakteristiku a filozofii zařízení, instituce, aktivity, které se student věnuje v rámci praxe, každodenní podrobné zápisy a informace, zaznamenávání metod, jednotlivých činností, případových studií atd., reflexe a analýza pedagogické praxe.Součástí bude hodnocení supervizora a potvrzení o absolvování praxe.Písemné záznamy mohou být obohaceny o různé náměty, hrové aktivity, zajímavé postřehy z praxe atd. Konečná podoba záleží na tvořivosti a aktivitě studentů. Navrhovaná zařízení:Ústavy sociální péče, úřady sociální péče, protidrogová centra, poradny pro ženy a dívky v tísni, azylové domy, diagnostický ústav, mediační a probační služba, oblast prevence, romská centra, centra pro uprchlíky, školní a mimoškolní zařízení, která navštěvují děti se sociálně znevýhodněného prostředí, děti imigrantů a školy s vysokým procentem romských žáků, aj. Studenti předloží deník praxe z podrobnými zápisy a analýzou, součástí deníků je potvrzení o absolvování praxe
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SV4BP_SPX2