AJ2MP_DI1B Didaktika 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2MP_DI1B/01: Čt 7:55–9:35 učebna 12, H. Havlíčková
AJ2MP_DI1B/02: Út 8:50–10:30 učebna 57, H. Havlíčková
AJ2MP_DI1B/03: Út 7:00–8:40 učebna 57, H. Havlíčková
Předpoklady
Successful passing of Didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject deals with teaching pronunciation, teaching grammar and teaching vocabulary to 10-15 year-old students. It offers suitable teaching techniques and attitudes.
Osnova
  • Teaching English pronunciation Pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation Word stress, rhythm, intonation, sentence stress Teaching grammar Verb tenses Conditional, modal verbs Prepositions and phrasal verbs, gerunds, infinitives Reported speech, indirect questions, adverbs. Teaching vocabulary Focussing on form focussing on meaning Teaching practice Teaching practice
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
Metody hodnocení
1 Your active participation in lessons is expected. You will attend just the seminar belonging to your group according to the schedule, no migration allowed.. (You might be absent in 4 seminars because of any reasons, floods included.) 2 The successful test based on HARMER, J.: How to Teach English, Longman 2004, ISBN 0582 29796 6 3 You will present one microteaching in our seminar where your own untraditional teaching aid will be offered and experience discussed (crosswords are not allowed). Details on moodlinka Didaktika 4.roč.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.