PdF:AJ3MP_DI1B Didaktika 1B - Informace o předmětu
AJ3MP_DI1B Didaktika 1B
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Helena Havlíčková (cvičící)
- Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- Successful passing of Didactics 1A
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Cíle předmětu
- The subject deals with teaching pronunciation, teaching grammar and teaching vocabulary to 10-15 year-old students. It offers suitable teaching techniques and attitudes.
- Osnova
- Teaching English pronunciation Pronunciation goals, building awareness and concern for pronunciation Word stress, rhythm, intonation, sentence stress Teaching grammar Verb tenses Conditional, modal verbs Prepositions and phrasal verbs, gerunds, infinitives Reported speech, indirect questions, adverbs. Teaching vocabulary Focussing on form focussing on meaning Teaching practice Teaching practice
- Literatura
- HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- HARMER, Jeremy. Teaching and Learning Grammar. 6. vyd. London: Longman, 1991, 71 s. ISBN 0-582-74623-X. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- UR, Penny. Grammar practice activities :a practical guide for teachers. 1. publ. (4. print.). Cambridge: Cambridge University Press, 1990, viii, 288. ISBN 0-521-33847-6. info
- Metody hodnocení
- 1 Your active participation in lessons is expected. You will attend just the seminar belonging to your group according to the schedule, no migration allowed.. (You might be absent in 4 seminars because of any reasons, floods included.) 2 The successful test based on HARMER, J.: How to Teach English, Longman 2004, ISBN 0582 29796 6 3 You will present one microteaching in our seminar where your own untraditional teaching aid will be offered and experience discussed (crosswords are not allowed). Details on moodlinka.
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=67
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/AJ3MP_DI1B