PdF:AJB_BBE2 Základy obchodní angličtiny 2 - Informace o předmětu
AJB_BBE2 Základy obchodní angličtiny 2
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Předpoklady
- Basic knowledge of Business English expected (i.e. understanding of generally used business expressions, as well as the underlying concepts). Completion of the previous course Basics of Business English 1 is an advantage, but not necessity.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace - 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina (program PdF, B-ZS)
- Cíle předmětu
- The optional course Basics of Business English 2 is a follow-up course to BBE 1, reviewing the so far covered topics and introducing students to the language of further areas of business and economics, as well as explaining the corresponding concepts. The theoretical focus is on the characteristic linguistic properties of the language of business and economics; the practical focus is on enhancing students ability to understand authentic business texts, as well as to use the correct lexical and grammatical structures of this occupational variety of English. Differences between English and Czech terminologies will be discussed to eliminate mistakes stemming from different composition or motivation of naming units in the respective terminologies, differing degrees of polysemy, synonymy, condensation, etc.
- Osnova
- Session 1 Review of topics 7 and 8 (BBE1) Marketing (marketing mix, marketing strategies, tasks and techniques). Market segmentation. Sales. Promotion (advertising, personal selling, publicity, sales promotion). Market research. Marketing channels. Topic 1 Production (manufacturing cycle, design and development; costing, pricing). Topic 2 Management (motivation, communication, decision-making, recruitment, human resources management and development, …). Topic 3 Banking (central banking, commercial, universal and investment banks and their services). Financial instruments, financial ratios. Session 2 Topic 4 Public finance (money supply, inflation, interest rates; government spending, budgets). Topic 5 Taxation (types of tax, tax return, tax allowances). Topic 6 Insurance (types of insurance, insurance companies). Review. Final test.
- Literatura
- MACKENZIE, Ian. Financial English with mini-dictionary of finance. Hove: Language teaching publications, 1999, 160 s. ISBN 1-899396-00-4. info
- MACKENZIE, Ian. Management and marketing with mini-dictionary. Hove: Language teaching publications, 1997, 144 s. ISBN 1-899396-80-2. info
- TULLIS, Graham a Tonya TRAPPE. New insights into business : student's book. 1st ed. Harlow: Longman, 2000, 176 s. ISBN 0582335531. info
- MACKENZIE, Ian. English for business studies : a course for business studies and economics students : student's book [MacKenzie, 2002]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 208 s. : i. ISBN 0-521-75285-X. info
- VOGEL, Radek a Lucie FIALOVÁ. Slovníček k učebnici New Insights into Business (Graham Tullis, Tonya Trappe, Susan Power). 1. vydání. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2003, 122 s. ISBN 80-210-3262-6. info
- VOGEL, Radek, Jiřina HRBÁČKOVÁ a Jana MUŽÍKOVÁ. Glosář k učebnici English for Business Studies (Ian MacKenzie) včetně změn v 2. vydání - Second Edition (2002). 2. doplněné. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2003, 102 s. ISBN 80-210-3128-X. info
- Metody hodnocení
- - attendance - minimum 80%, active participation in seminars, - test of Business English terminology at the end of semester (to pass - minim. 65 %), - presentation of a selected topic according to the syllabus (written).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: dopolední blok.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/AJB_BBE2