IN2MP_DTTU Tvorba a užití didaktických médií

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Předpoklady
Základní znalosti z elektroniky, sdělovací techniky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je realizován prostřednictvím mobilní laboratoře a v souvislosti s tím je založený na převažujícím podílu samostatné práce studentů. jako výstupy jsou očekávány: vytváření elektronických alb, návrhy či vytváření moderních učebních pomůcek, záznamy výukových pořadů, zpracování podkladů k dokumentaci školních akcí, zpracování podkladů z veletrhů práce, z veletrhů středních škol, z Gaudeámu, z veletrhu INVEX, pořizování a zpracování reportáží, pedagogických průzkumů a různých dalších prací v pedagogickém terénu.
Osnova
  • 1. Technologie vzdělávání jako edukační věda 2. Elektronická komunikace 3. Rozdělení vyučovacích prostředků 4. Podmínky práce v laboratoři a na počítačové síti 5. Internet a intranet, IS MUNI 6. Notebook jako jeden z prostředků k výuce 7. Střih videa a zvuku na počítači a využití výukových filmů 8. Multifunkční zařízení 9. Přenosný dataprojektor a jeho možnosti 10. Digitální kamera, její popis a využití ve výuce 11. Rozdíly mezi zpětným projektorem a vizualizérem 12. Využití elektronických grafických materiálů ve výuce 13. Zvuk a rozhlas na počítači 14. Video a televize na počítači 15. Některé ostatní důležité počítačové programy 16. Vybavení multimediální učebny a její vyžití pro výuku 17. Multimédia a e-learning 18. Právní otázky používání software
Informace učitele
Doporučená studijní literatura HOLOUŠOVÁ,D. – KROBOTOVÁ,M. Diplomové a závěrečné práce.Olomouc: UPOL, 2004, 117s. KOUBA, L. aj. Výzkum tvorby a využití materiálních didaktických prostředků pro školy základní a střední 2. Praha: SPN, 1986. MALACH, J. Materiální didaktické prostředky. In Kurelová, M. aj. Pedagogika II. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1993. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1995. PRŮCHA, J. Modemí pedagogika. Praha: Portál, 1997. Ouroda,K . Vybrané přístroje didaktické techniky. Brno: CERM, 2002. Ouroda,S . Oborová didaktika, Brno: MZLU, 2000. 118s. Stružka,A . Didaktická technika. Brno: UJEP 1995. Zounek,J . Multimédia a škola: Pomáhají multimédia při výuce : In Computer č. 23 (únor 2001), roč.8, s.6-11. Příručky k : Windows 98 a výše Word … PowerPoint … Excel … Časopisy: Chip, srpen 2005 Odkazy na internetu: Vzdělávání se v učících se organizacích lll. Dostupné z: http://www.motivp.cz/pdf/vzdelavaniIII.pdf Základy on-line výuky a e-Learning. Dostupné z: http://web.cvut.cz/online/vyuka/elearning.pdf Nejen čas ovlivňuje přístup k učení. Dostupné z: http://pcdetem.tnartinstransky.cz/tisk/clanek018.html Nové trendy ve vzdělávání a bezpečnost. Dostupné z: http://www.dsm.tate.cz/pr5002.htm Co znamená e-learning? Dostupné z: http://ceskaskola.cz/ICTveskole/ Jaký je e-Learning v Čechách? Dostupné z: http://www.lupa.cz Co je e-learning? Dostupné z: http://www.net-university.cz/hlavni/eleaming.htm Co je e-learning? Dostupné z: htip://e-ducation.cz/learn/elearn.php Mixování přístupu s novými technologiemi pro zvýšení efektivity v e- Learningu. http ://www.e-learn.cz/soubory/blendingapproaches.pdf
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2008.