IN2RC_DTDV Distanční podpory ve výuce

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
6 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Předpoklady
Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s distančním vzděláváním a e-learningem. Se zásadami tvorby distančních opor. Ukázat jim možnosti vlastní tvorby multimediálních opor. Možnosti a výhody využití těchto podpor v prezenční výuce.
Osnova
  • Distanční vzdělávání a e-learning, forma řízeného samostudia. Nasazení těchto forem v prezenční výuce, kombinované formě výuky i v dalším vzdělávání. Co je distanční opora a k čemu slouží. Její specifika, kdy se dá používat a jak. Zásady tvorby distančních výukových opor.Možnosti vytváření multimediálních distančních studijních opor. Využití prostředků MS Office pro jejich tvorbu. Možnosti použití programů pro vytváření WWW stránek a možnosti použití specielních programů jako například Zinc, Breez, Captivate, FlashPaper, Flash, Visual Basic, Corel Draw, Adobe Photoshop.
Literatura
  • Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3
  • Zlámalová, H. Příručka pro autory distančních vzdělávacích opor - Jak tvořit distanční studijní text, Praha, NCDiV, 2006, ISBN 80-86302-39-3
  • Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7
Metody hodnocení
Realizace textové části distanční studijní opory s návrhem její multimediální části.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008.